Results of scientific cooperation

Results of scientific cooperation

Прозвітовано в системі УкрІНТЕІ про результати виконання міжкафедральної науково-дослідної роботи «Розвиток та аналіз іншомовних комунікативних стратегій в межах  когнітивно-дискурсивного підходу з урахуванням міжкультурних особливостей», яке відбувалося впродовж 2021-2023р.р. (науковий керівник – к.філол.н., доцент Л. В. Суховецька, державний обліковий номер – 0224U002139). Виконавцями стали науковці трьох випускових кафедр інституту – германської філології, французької та іспанської мов, англійської філології та перекладу.

Досліджено загальномовознавчі чинники формування когнітивно-дискурсивних стратегій: підходи щодо трактування дискурсу в лінгвоісторіографічному аспекті; сучасні тенденції розвитку іншомовних комунікативних стратегій в міжкультурному контексті: стратегії прецеденту в англомовному  політичному дискурсі; мовні засоби передачі французького менталітету в контексті рекламного дискурсу і показано найпоширеніші цінності у французькій національній свідомості; висвітлено стратегії формування молодіжного арго та його ролі в сучасній французькій мові. Використано літературний простір як джерело формування міжкультурної компетентності вторинної мовної особистості на прикладі аналізу коротких німецьких оповідань, де були виявлені гендерно-рольові стереотипи німецьких жінок у першій половині ХХ ст. Аналіз художніх образів у творчості англійських та французьких письменників розкрив національно-культурні особливості сприйняття подій Першої світової війни. Здійснені дослідження сприяють формуванню когнітивно-дискурсивних стратегій ефективного опанування, запам’ятовування і засвоєння іноземної мови.

Зазначені результати корелюються з виконанням міжнародного проєкту Еразмус+ «Розвиток потенціалу підготовки вчителів іноземних мов як шлях до багатомовної освіти та європейської інтеграції в Україні» (менеджер – к. філол. н., доцент М. Ю. Шкуропат), який також був успішно завершений.

Державний обліковий номер по закінченню науково-дослідної роботи «Слов’янські мови в сучасному комунікативному просторі: когнітивно-дискурсивні та лінгводидактичні аспекти» отримали розробники теми – викладачі кафедри мовознавства та слов’янських мов і кафедри української філології (відповідальні виконавці – к. філол. н., доцент О.Л. Колесніченко, к. філол. н., доцент Т.М.  Радіонова, державний обліковий номер – 0224U002273).

Мета дослідження полягала в розкритті потенціалу виражальних засобів, їх функційних можливостей у створенні комічного в українському та російському гумористичному дискурсі на матеріалі творів письменників; у виявленні, з яким ступенем повноти й чи в однаковій мірі чеські, словацькі та серболужицькі іменникові кореляти типу rozlievanie ‒ rozliatie відбивають акціональну семантику твірних багатозначних дієслів, а також у виявленні лінгвістичних та екстралінгвістичних параметрів динамічної структури дискурсивних практик.

Традиційний описовий метод дозволив виявити внутрішньомовні (типологійні) та позамовні (когнітивні) механізми створення комічного в гумористичному дискурсі. Інноваційні лінгвістичні методи контекстуального та компонентного аналізу дали змогу опрацювати конотативні макрокомпоненти семантичної структури мовних одиниць, з’ясувати прийоми модифікації мовних одиниць у гумористичних  текстах.

В процесі  розробки наукової тематики було укладено угоду про співпрацю між Горлівським інститутом іноземних мов та Університетом Масарика у місті Брно, що є одним з провідних університетів Чехії. Сподіваємося на успішне продовження співпраці з іноземними колегами.

Бажаємо науковцям подальших творчих розвідок!

Vladislav Wanda