30 березня 2023 року на факультеті романо-германських мов відбулась зустріч із зовнішніми та внутрішніми стейкхолдерами для перегляду та оновлення освітньо-професійних програм (ОП). З огляду на суміжність предметної області гарантами було запропоновано об’єднати обговорення всіх програм факультету першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів ВО. В онлайн форматі роботодавці та здобувачі висловили свої відгуки та пропозиції щодо організації та змістового наповнення ОП підготовки бакалаврів та магістрів спеціальності 014.02 Середня освіта (Мова і зарубіжна література) «Мова і література (англійська і друга західноєвропейська мова)», «Мова і література (німецька, англійська)» «Лінгводидактичні стратегії навчання англійської мови, другої мови»; та спеціальності 035 Філологія: «Філологія (англійська і друга західноєвропейська мова)», «Германські студії: лінгвістика, літературознавство, перекладознавство».
Ольга Дацків, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри англійської філології та методики навчання англійської мови Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, наголосила на доцільності оновлення графічного представлення структурно-логічної схеми ОП факультету, а також на системності підготовки з другої мови в ОП спеціальності 014 Середня освіта. Олена Лавренко, директор Бахмутського НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 11 – багатопрофільний ліцей» запропонувала увести до складу обов’язкових освітніх компонентів дисципліну «Мовленнєвий імідж педагога» замість «Педагогічна риторика» для ОП підготовки вчителів-бакалаврів, що значно розширить професійні компетентності майбутніх вчителів у розрізі педагогіки партнерства. Юлія Рукавицина, директор Бахмутської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 7, підкреслила нагальну потребу у формуванні компетентностей учителя в реалізації принципів інклюзивної освіти та досягненню результатів навчання, пов’язаних з володінням навичками ненасильницького спілкування. Євгенія Буланова, заступник директора з навчально-виховної роботи КЗО «Спеціалізована середня загальноосвітня школа № 9 з поглибленим вивченням англійської мови» Дніпровської міської ради, зауважила необхідність формування методичної компетентності здобувачів у навчанні іноземної мови у початковій школі в контексті реалізації НУШ, а також на врахуванні особливостей викладання інтегрованого курсу зарубіжної й української літератури в школі під час методичної підготовки з зарубіжної літератури. Свої відгуки також висловили Ольга Козаченко, директор Іванівського ЗЗСО І-ІІ ст.; Марина Кабанець, доктор педагогічних наук, професор кафедри мовної підготовки ДВНЗ «Донецький національний технічний університет»; Тетяна Куліш, директор Бахмутського міського центру технічної творчості дітей та юнацтва.
Активну участь в обговоренні взяли наші випускники та здобувачі. Так, Вікторія Усик, випускниця 2023 року, запропонувала більше уваги приділити особливостям використання інформаційних інструментів та онлайн застосунків у роботі вчителя. Валерія Рябікіна, випускниця 2020 року, підкреслила важливість теоретичної мовної підготовки у роботі вчителя та запропонувала увести до обов’язкових компонент ОП дисциплін з теоретичної фонетики та лінгвокраїнознавства. Свої позитивні відгуки висловили випускники різних років: Владислава Безбород, Ольга Бєша, Надія Лук’янчук, Оксана Агаєва та здобувачі Марія Павлова і Ксенія Авдєєва. Здобувач-магістр Марк Жариков запропонував посилити практичну складову перекладацької підготовки шляхом збільшення обсягу дисциплін з практики перекладу як основної, так і другої іноземної мови. Також Марк наголосив на необхідності формування базових маркетингових навичок майбутніх учителів та філологів задля ефективного самопросування в соціальних мережах.
Факультет розумних геніальних мовознавців щиро дякує всім гостям за плідну співпрацю в оновленні та удосконаленні підготовки конкурентоздатних фахівців та професіоналів!