Студентська пора кардинально відрізняється від освітнього процесу в школі, де нас буквально змушують вчитися, контролюють кожен крок, відвідуваність і запізнення.
У цей час зав’язуються потрібні знайомства, формується авторитет перед викладачами, які можуть порадити своїм улюбленцям місця роботи, писати рекомендації. Зазначимо основні вимоги до емоційно-вольової сфери студентів.
1. Бути відповідальними і активними.
Успішні студенти небайдужі до навчання, несуть відповідальність за якість одержуваної освіти, тому беруть активну в участь у ньому. Доведено, що активна участь на парах дозволяє отримувати найвищі оцінки без збільшення витрати часу на це у вільний час. Звичайно, під час пари можна сидіти в інтернеті, дивитися у вікно і навіть спати, але активне слухання викладача, задавання питань допомагає відпрацювати матеріал і сформувати позитивну про себе думку. Надалі на іспиті будь-який шматок семінару обов’язково спливе в пам’яті як емоційно-забарвлена подія.
2. Ставити перед собою освітні цілі.
Успішні студенти мотивовані можливістю зробити успішну кар’єру. Якщо ви як і раніше навчаєтеся із примусу, як у школі, то запитайте себе: що я тут роблю, чи є більш відповідне місце для мене, де я міг би самореалізуватися. Якщо ви виявили для себе освітні цілі, то вони допоможуть відкинути всі сумніви з приводу вибору професії та часу, що витрачається над підручниками. Варто сказати, що освітні цілі не повинні бути відірвані від практики.
3. Стати товаришем по команді.
Більшість викладачів хочуть того ж, що хочуть і студенти: вивчити певний матеріал і виставити гарні оцінки. Якщо зрозуміти, якій формі роботи та звітності надає перевагу той чи інший викладач, то можна цілком вчитися на одні п’ятірки, та ще й отримувати підвищену стипендію. Тому об’єднайте свої зусилля, викладачі – не вороги . Навпаки, вони відчувають заслужену гордість за успішних у навчанні студентів, тому налагодьте контакт з викладачами, станьте однією командою.
4. Грамотно конспектувати.
Особливо складно в цьому плані доводиться студентам-першокурсникам, які не звикли швидко писати. Для того, щоб конспекти принесли користь перед іспитом, треба:
По-перше, придумати свою систему скорочень для часто повторюваних слів, словосполучень. Придумуючи нові символи, можна виписувати їх на поля зошитів.
По-друге, після написання конспекту, в кінці пари, бажано пробігти за матеріалом очима, щоб текст в цілому був зрозумілий. До того ж, побіжне повторення свіжого матеріалу допомагає йому засвоїтися надовго.
5. Правильно поводитися.
Це правило відноситься до поведінки на парі. Якщо в якийсь момент стало нестерпно нудно або захотілося піти з аудиторії погуляти по коридору, терміново починайте вести себе, як зацікавлений студент: сядьте прямо, ведіть конспект, дивіться час від часу в очі викладачеві, задавайте питання. Це дуже хороший спосіб обдурити свій мозок. Незабаром справді нудна і монотонна лекція може перетворитися на захоплюючий процес. Більше того, бачачи хоча б пару зацікавлених студентів в аудиторії, викладач також надихається і веде лекцію більш якісно.
6. Оволодіти прийомами тайм-менеджменту .
Успішні студенти вміють грамотно планувати свій час. Якщо не відкладати все на останній момент, то тоді вистачить часу на все: і сходити в бібліотеку, і в клуб, і в спортивну секцію , і навіть на підробіток . Вчитися насправді не складно і цікаво.
Успіхів у навчанні!!!