У цей важкий для всіх нас час кожен здобуває Україні славу на своєму фронті. Продовжуємо огляд публікацій наших учених у наукометричних виданнях, індексованих у Web of Science.
Нещодавно у румунському науковому виданні «Postmodern Openings» опублікована стаття колективу учених інституту на чолі з доктором філологічних наук, професором Т. М. Марченко «The Artistic Modelling of History in the Aesthetic Consciousness of a Time Period as a Methodological Problem of Postmodernism» («Художнє моделювання історії в естетичній свідомості періоду як методологічна проблема постмодернізму»). Також, співавторами наукової праці виступили д. філол. н., проф. Комаров С. А., к. філол. н., доц. Шкуропат М. Ю., к. філол. н., доц.Скляр І. О., к. філол. н., доц. Бєліцька Є. М.
У роботі дослідники доводять, що художня історія втілює не лише набір індивідуальних авторських творчих актів – вона виступає єдиною «художньо-історичною моделлю», що зумовлено низкою об’єктивних факторів. Художня історія є невід’ємною складовою національної картини світу. Її дослідження потребує застосування комбінаторної єдності методів. Автори статті пропонують набір сучасних методологічних принципів вивчення процесів художнього моделювання історії в естетичній свідомості на синхронному рівні (певний часовий період) та їх репрезентації в літературних творах. Методи академічного літературознавства поєднуються з науковими позитивами сучасних міждисциплінарних гуманітарних наук, які базуються на постмодерній філософії. В обраному поєднанні наукових підходів евристичний потенціал структурно-семіотичних і структурно-типологічних методів, міфопоетики та міфореставрації, імагології, герменевтики й рецептивної естетики корелює з методами системного та описового аналізу. Результати опублікованої розвідки можуть стати в нагоді у викладацькій практиці, зокрема, в курсах «Художня рецепція історії у світовій літературі», «Сучасний літературний процес: основні тенденції розвитку», «Основи імагології», «Інтерпретація художнього тексту», «Українська культура в умовах поліетнічного суспільства», «Кіно і література: поетика взаємодії».