Психолого-педагогічна практика є найважливішою складовою частиною підготовки студентів ВНЗ до майбутньої професійної діяльності, зокрема закріпленням знань і умінь, отриманих здобувачами вищої освіти при вивченні психологічних дисциплін, утвердженням себе в обраній професії, і найважливіше – розвитком загальнолюдських особистісних якостей майбутнього практичного психолога.
Відповідно до навчального плану, проходження психологічної практики (науково-виробничої) передбачено у VІІ семестрі, тож студенти 405 групи спеціальності 053 Психологія, мали можливість в умовах воєнного стану, пройти виробничу практику на базі ДВНЗ ДДПУ «Горлівського інституту іноземних мов».
Студенти, перш за все, ознайомилися з планами та змістом роботи психолога закладу, з умовами його праці, засвоївши особливості організації роботи практичного психолога ГІІМ.
В рамках Тижня психології, проведеного до «Дня психічного здоров’я» студенти – практиканти підготували та провели з першокурсниками нашого ГІІМ просвітницько – профілактичні заходи «Про психічне здоров’я простими словами», розвінчавши міфи про психічне здоров’я, та поділившись правилами його збереження.
Крім того, студенти 405 групи, в процесі проходження виробничої практики, самостійно спланували, організовували та здійснили психологічне дослідження з виявлення дуже актуальних тем та питань, що хвилюють суспільство в наші дні. Наприклад, які особистісні чинники впливають на стресостійкість студентів, наскільки почувають себе самотніми підлітки під час вимушеного переїзду за кордон. Проведені дослідження з визначення тривожності та депресії у людей, які перебували під обстрілами в зоні бойових дій, та досліджено почуття гумору, як засіб адаптації особистості до нових умов життєдіяльності. З результатами цих досліджень студенти ознайомили членів комісії на захисті практики, що відбувся 18 листопада 2022 року.
Захист практики пройшов в дуже доброзичливій атмосфері на професійному рівні. Студенти звітували про методи та результати дослідження психічних явищ, про способи узагальнення й оформлення результатів дослідницького пошуку; розгорнули дискусію про шляхи вдосконалення майстерності психолога і способи самовдосконалення.
Виробнича практика дає можливість поглибити зв’язок теоретичних знань з реальним освітнім процесом та застосовувати психологічні знання в умовах практичної професійної діяльності, а саме це сприяє професійному розвитку особистості майбутнього бакалавра-психолога.