Онлайн-консультування активно формується натепер в якості нової технології психологічного консультування, що обумовлює своєчасність і важливість його наукового вивчення на сучасному етапі розвитку практики психологічної допомоги.
Парадоксальність ситуації полягає в тому, що з одного боку, інтернет-технології сприяють розвитку відчуженості між людьми, а з іншого – вони є оперативним способом пошуку інформації, установлення контактів і тому широко використовуються людьми, що страждають від самотності, для спілкування.
Не є таємницею, що інтернет-ресурси стають нині все більш популярними в якості засобів спілкування, швидкої передачі інформації, презентації та реалізації професійних послуг. Останнім часом в Інтернеті з’явилася велика кількість різноманітних психологічних спільнот та сайтів психологічної допомоги онлайн. Сайти психологічної допомоги і портали стали популярними як для консультантів, так і для людей, які просто цікавляться психологією, а також для тих, хто бажає отримати психологічну допомогу онлайн. Безумовно, роль інтернет-технологій у нашому житті складно переоцінити, роль спілкування через Інтернет зростає з кожним днем, але нас цікавить питання щодо ефективності вирішення проблем клієнтів засобами інтернет-технологій.
Для здобувачів кафедри психології були запрошені фахівці-практики, які поділились своїм досвідом, а також технологіями роботи у сфері онлайн-консультування:
Сіденко Юлія – кандидат психологічних наук, в.о. завідувача кафедри психології, глибинної корекції та реабілітації Черкаського національного університету ім. Богдана Хмельницького, голова психологічної служби психологічного факультету університету, 10 років психологічної практики з надання допомоги, більше 1000 консультацій, серед яких останні 4 роки – онлайн, активна сторінка в соціальній мережі Instagram (більше 3,5 тис. підписників);
Олена Кошева – таргетолог, рекламіст, маркетолог, запуск реклами для бізнесу та експертів, консультації щодо просування бренду, більше 5 років у продажах.
Обговорювались такі питання: з чого починати пошук клієнтів, як вести клієнта, як формувати власний бренд, сторіз, пости, візуал у соціальних мережах, «трансляція експертності», взаємодія з аудиторією, техніки самозбереження та професійного самовдосконалення тощо.
Надалі плануємо розширювати базу залучених фахівців до викладання навчальних дисциплін та поєднувати практику і теорію з якісним акцентом на сучасності.