Нещодавно у збірнику наукових праць «Науковий вісник Карпатського університету імені Августина Волошина» (м. Ужгород) опубліковано низку статей наших науковців, зокрема здобувачів-науковців, за результатами психолого-педагогічних досліджень.
У розділі «Сучасні інноваційні системи психології, педагогіки та соціальної роботи» представлені цікаві розвідки актуальних проблем освіти в Україні та за її межами, шляхи їх вирішення в умовах воєнного стану.
Тетяна Калина та Альона Полянська, здобувачки бакалаврського рівня вищої освіти, які працювали під керівництвом кандидата педагогічних наук, доцента Д.В. Єфімова, наголосили у своїх роботах про важливість створення та забезпечення якісної освіти в сучасних реаліях, адже якісна інноваційна освіта є однією з провідних цілей та задач для забезпечення модернізації нашої країни. В цьому контексті інновацій аналізуються такі проєкти як «Нова українська школа», «Єдина школа» та «Інтелект України». Особливий акцент Тетяною Калиною зроблено на актуальності розвитку дуальної освіти як вдалого механізму в отриманні якісної професійної освіти, яка ґрунтується на теоретичних і практичних засадах.
Заходи формування та збереження безпеки освіти під час воєнного стану на прикладі України та Ізраїлю представила Єлизавета Кравченко у своїй роботі під керівництвом ст. викладачки Н.В. Ковальської. Автори наголосили на важливості використання світового досвіду, зокрема країни Ізраїль, задля організації безпечного освітнього процесу в Україні.
Здобувач вищої освіти факультету романо-германських мов Микола Несторук проаналізував модель студентоцентрованого навчання за індивідуальною освітньою траєкторією при вивченні фахових дисциплін в умовах сьогодення та дійшов висновку про ефективність такої моделі навчання для здобуття професійних компетентностей в підготовці здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей.
В роботі «Використання проективних методик у підготовці медіаторів для вирішення дитячо-батьківських конфліктів» підкреслено, що медіація є наразі однією з найперспективніших технологій конструктивного вирішення конфліктів і сімейне посередництво стає класичною сферою використання медіації. Автори дослідження – випускник нашого інституту, а нині військовослужбовець ЗСУ Я.В. Писарев і кандидатка психологічних наук, доцентка Т.В. Борозенцева. Серед різноманітних методик підготовки фахівців-медіаторів автори відрізняють проективну методику психомалюнку, що має високу діагностичну цінність, та розкривають її сутність.
Аспектам організації навчально-виховного процесу в умовах воєнного стану присвятила свою роботу кандидатка педагогічних наук, доцентка Н.А. Несторук. Показала необхідність і можливість нових шляхів проходження педпрактики здобувачами вищої освіти в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку в надзвичайних умовах.
Бажаємо нашим науковцям подальших знахідок ефективних шляхів розвитку вітчизняної освіти!