Enhancing the quality and relevance of professional education for the New Ukrainian school in Donetsk region

Enhancing the quality and relevance of professional education for the New Ukrainian school in Donetsk region

Program or initiativeReferenceTitle of the projectBeneficiary organization,
project value
Duration
EU Support to Displaced Higher Education Institutions in the east of Ukraine «Підтримка EC переміщених закладів вищої освіти на сході України»EuropeAid/
161559/DD/ACT/
UA
Enhancing the quality and relevance of professional education for the New Ukrainian school in Donetsk region
«Підвищення якості та актуальності професійної освіти для Нової української школи Донецької області»
HIfFL
750 000 EU
Виконавець проєкту – ГО
«Центр розвитку філології»
2020

2022

Керівний комітет: Бєліцька Є. М., директор, голова ГО «Центр розвитку філології» (ГО ЦРФ)
Борисенко О. О. – в.о. голови Студентського парламенту
Менеджер проекту: Безноско Н. О.,заступник головного бухгалтера, член ГО ЦРФ
Юрисконсульт – Васьковський С.  П., начальник відділу правової та профорієнтаційної роботи, член ГО ЦРФ
Головні експерти за напрямками:
Марченко Т.М., заступник директора з науково-педагогічної та навчально-методичної роботи – напрямок е-навчання, член ГО ЦРФ.
 Говгаленко Є. Ю., заступник директора з адміністративно-господарської роботи – напрямок матеріально-технічної розбудови інституту, член ГО ЦРФ.
 Сирватка О. С. – керівник відділу з організації виховної роботи студентів – напрямок розбудови студентського самоврядування, член ГО ЦРФ.
Контент-менеджер –Шкуропат Марина Юріївна – доц. каф. англ.філол. та перекладу, член ГО ЦРФ.
Спеціаліст з тендерів –Парфьонова Г. О., юрисконсульт, член ГО ЦРФ.Інспектор з будівництва – Широких Н. В., начальник експлуатаційно-технічного відділу, член ГО ЦРФ
Системний адміністратор – Гладких С. М., провідний інженер-електронік, член ГО ЦРФ
Спеціаліст з діджиталізації – Піскун В. О., бібліотекар, член ГО ЦРФ
Ивент-менеджер – Фабрична К. С., культорганізатор.

INTERIM NARRATIVE REPORT

Триває ремонт гуртожитку

В рамках виконання проекту міжнародної технічної допомоги Європейського Союзу «Підвищення якості та відповідності професійної освіти для Нової української школи у Донецькій області» («Enhancing the quality and relevance of professional education for the New Ukrainian school in Donetsk region»), номер контракту – 2019/412-133 відбуваються будівельні роботи на гуртожитку №2 по вул.Чайковського, 63.

Днями на щотижневу зустріч ГО “Центру розвитку філології”, Горлівського інституту іноземних мов та підрядників завітав мер м. Бахмут О.О.Рева.

ПРОЕКТ
«Підвищення якості та актуальності професійної освіти для Нової української школи Донецької області» в рамках проекту Європейського Союзу «Підтримка переміщених закладів вищої освіти на сході України»

Вільне радіо інформує

Ремонтують гуртожиток, розширюють можливості платформи для дистанційної освіти та планують заходи для школярів. На все це  Горлівський інститут іноземних мов (він зараз знаходиться у Бахмуті) отримав грант від Європейського союзу. Що вже зробили та що ще в планах — Вільному радіо розповіла директорка інституту Євгенія Бєліцька. 

750 тисяч євро інститут отримав у конкурсі “Підтримка ЄС для переміщених навчальних закладів на сході України”. Гроші вирішили витратити на три напрямки. Перший — завершення ремонту гуртожитку на вулиці Чайковського,63, де житимуть 128 студентів і 20 викладачів та співробітників. Будівлю почали ремонтувати коштом Чеської агенції розвитку. Виконали зовнішні роботи, утеплили будівлю, замінили вікна та зовнішні двері. 

“Зараз внутрішні роботи: ремонт мереж водопостачання, електропостачання, підключення опалення, встановлення кухонь, душових кабін, ремонт у кімнатах. Цей ремонт має завершитися у середині 2021 року”, — каже Євгенія Бєліцька. 

Хоча заявку для участі подавали ще у грудні 2019 році, коли ніхто і передбачити не міг карантин, другим напрямом роботи обрали розбудову дистанційної освіти. Цей напрям у виші ще тоді вважали перспективним. 

“Головне — це розбудова системи дистанційного навчання Moodle. Вона у нас була в такому зародковому стані. Завдяки гранту ми закупили сучасні сервери, комп’ютери, впровадили постійне навчання для наших викладачів по роботі на цій платформі. Ще важливим є покращення умов роботи для адміністративного персоналу та деканатів. Ми придбали меблі і комп’ютери, щоб 25 наших співробітники могли покращити робочі місця. Ми переміщений виш, грошей у нас обмаль, ми спершу придбали меблі і обладнання для кафедр і бібліотеки, а адміністрація залишилась на потім. Тепер умови роботи в кілька разів покращилися“, — пояснює директорка інституту.

Третій напрям, який довелось відкласти через пандемію, це активізація студентського життя у співпраці з громадою. Планували спільні за ходи разом із школярами.

“У нас є довгострокова угода з місцевим департаментом освіти про співпрацю. В ній беруть участь і студенти, і викладачі. Там багато напрямків. В рамках цього гранту ми планували провести кілька заходів.  Наприклад на “Дебют першокурсника” запросити школярів. Або ми готували театральні вистави, теж хотіли учнів запросити, тим паче планували вистави робити іноземними мовами і заохотити молодь вивчати мови. Сподіваємось, наступний рік буде більш сприятливим”, — додає Євгенія Бєліцька.

Повністю завершити проєкт мають у грудні 2021 року. 


Проект міжнародної технічної допомоги Європейського Союзу «Підвищення якості та відповідності професійної освіти для Нової української школи у Донецькій області», бенефіціаром якого є Горлівський інститут іноземних мов Державного вищого навчального закладу «Донбаський державний педагогічний університет» передбачає, зокрема, завершення капітального ремонту гуртожитку № 2 по вул. Чайковського,63 у м. Бахмут.Про нагальність та своєчасність такої дії проекту висловила свою думку комендант гуртожитку

№ 1 Алла Олександрівна Гроза:«Існуючі потужності не задовольняють всіх потреб інституту в місцях для проживання. Частина студентів розселена в гуртожитку коледжу транспортної інфраструктури, інші – винаймають приватне житло. Ремонт гуртожитку забезпечить щонайменше 140 особам, викладачамі студентам, багато з яких є переселенцями, гідні та безпечні умови проживання та сприятиме збільшенню кількості здобувачів вищої освіти.»

На першому етапі реконструкції гуртожитку,якийбув здійснений за підтримки Чеської агенції з розвитку, відремонтовано дах, замінені вікна та проведено утеплення фасаду (фото 1).Другий етап здійснюється при фінансуванні Європейським Союзом.В результаті проведеної тендерної процедури закупівлі на конкурсній основі оцінювальною комісією було прийняте рішення про присудження контракту на ремонт гуртожитку ТОВ «НПО ЄВРОТЕК».

Авторський нагляд за дотриманням проектно-кошторисної документації здійснює Донбаська національна академія будівництва і архітектури.Про хід виконання робіт з ремонту розповівкерівник підрядної організації Михайло Іванович Квітко: «Проект  розрахований  на ремонт триповерхового будинку, загальною площею 2538,3 кв.м., у тому числі 1053,8 кв.м. житлової площі, включає встановлення систем водопостачання, опалення, відновлення електропроводки, заміну міжкімнатних дверей, ремонт та оснащення кухонь, санітарних та службових приміщень.

На початковому етапі виконані підготовчі роботи: демонтаж старої стелі, елементів конструкцій  що вийшли з ладу, міжкімнатних дверей, зняття штукатурки та фарби, злам непотрібних перегородок, закладено цеглою непотрібні дверні отвори, очищені підвальні приміщення від сміття,проведено обробку стін антисептичними засобами , анти грибковою сумішшю  (фото 2).Здійснена розводка системи опалення, готується пакет документів для підключення до теплової магістралі та укладання договору на постачання тепла(фото 3).

Прокладено водопровідні та каналізаційні труби, облаштовані та прийняті в експлуатацію водовимірювальні вузли, опломбовано лічильники води (фото 4,5).Частково замінені дошки на підлозі, тривають роботи з улаштування окремих стін гіпсокартонними листами, проводиться оштукатурювання стін, проводиться монтаж каркасу підвісної стелі (фото 8).  Роботи по технічному нагляду за об’єктом реконструкції здійснює ТОВ «ДОНБУДПЕРСПЕКТИВА».

Тож, є впевненість, що ремонт гуртожитку буде здійснено в повному обсязі, якісно і з дотриманням запланованого терміну.Ця публікація підготовлена за фінансової підтримки Європейського Союзу. ЇЇ зміст є виключною відповідальністю Громадської організації «Центр розвитку філології» і не обов’язково відображає точку зору Європейського Союзу.  


Впровадження системи MOODLE: думки та оцінки учасників освітнього процесу Горлівського інституту іноземних мов.

Горлівський інститут іноземних мов Державного вищого навчального закладу «Донбаський державний педагогічний університет» бере участь у проекті міжнародної технічної допомоги Європейського Союзу «Підвищення якості та відповідності професійної освіти для Нової української школи у Донецькій області». Одним з головних завдань Проекту є впровадження системи дистанційного навчання Moodle.Заступник директора з науково-педагогічної та навчально-методичної роботи професор Тетяна Михайлівна Марченко прокоментувала попередні результати роботи інституту в умовах змішаного навчання з використанням MOODLE: «У нашому інституті впровадження системиMOODLEспівпало з початком першої хвилі Covid-19 і впровадженням карантину на всій території України. Тож навчально-методичні матеріали всіх навчальних дисциплін на всіх без виключення освітніх програмах першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти потребували переведення в електронний формат. Наявність потужного сервера та відповідного програмного забезпечення значно полегшило і прискорило цю роботу. Для науково-педагогічних працівників були проведені тренінги «Створення он-лайн контенту на платформі Moodle» і початкові практичні навички роботи почали відпрацьовуватись в режимі реального процесу впровадження дистанційного навчання, заснованого на принципово нових формах комунікації викладачів та здобувачів вищої освіти. Кількісні та якісні показники літньої заліково-езаменаційноїсесії, теж організованої в он-лайн режимі,свідчать про успішність проведеної роботи. 98% здобувачів скористались інформаційними ресурсами, розміщеними на інститутській платформі.

Перший етап впровадження Moodle увиразнив основні вектори подальшої роботи в цьому напрямку. Відділ моніторингу якості вищої освіти провів анонімне опитування студентів щодо організації дистанційного навчання в умовах пандемії. За результатами опитування переважна більшість респондентів вважає наявність в інституті системи Moodle запорукою успішного дистанційного навчання, хоч і вважає, що її треба удосконалювати у частині структурування матеріалу і збалансованості вимог до здобувачів. У 30 % студентів, зокрема тих, хто проживає уздовж лінії зіткнення у зоні конфлікту, виникали труднощі із доступом до електронних ресурсів через неякісний інтернет, або відсутність доступу до ПК, гаджетів та ін. Саме з урахуванням проблем, які виникли, науково-педагогічні працівники продовжують освоєння потенціалу платформи Moodle в І семестрі нового 2020-2021  навчального року».

Досвідом застосування системи MOODLE ділиться кандидат педагогічних наук Дмитро Володимирович Єфімов: «Як фахівець у галузі комп’ютерних технологій можу з упевненістю стверджувати, що система дистанційного навчання Moodle – це вигідне і ефективне рішення для корпоративного навчання, а також чудова можливість для нашого освітнього закладу запропонувати якісне навчання в дистанційному форматі. Ця дистанційна платформа легко вписується в специфіку роботи нашого інституту за рахунок її функціональних і інтеграційних можливостей. Зручні засоби програмного інтерфейсу дозволяють підключати нові модулі і плагіни, такі як відеоконференція, яка, в умовах всесвітньої пандемії, істотно розширює функціонал з урахуванням життєво необхідних потреб професорсько-викладацького колективу. І викладачі, і студенти визнають, Moodle нічим не поступається комерційним системам дистанційного навчання».

Думку здобувачів вищої освіти щодо системи MOODLE висловлює магістр Віола Лиханська: «Коли в наше донедавна розмірене життя стрімко «увірвався» карантин, моя перша думка була: «Як я буду вчитися?!». У той момент, коли я дізналася, що буду навчатися дистанційно, я була приголомшена. Як можна вивчати іноземні мови (та й не тільки!) дистанційно, це настільки важко!…

У терміновому порядку довелося освоювати платформу MOODLE, робота над оснащенням якої, як виявилося, у нашому інституті вже велася. Для мене особисто алгоритм роботи з платформою спершу видався малозрозумілим та не дуже зручним. Знадобилося багато часу, щоб усвідомити принцип її функціонування, спіткали й технічні негаразди – не завжди завантажувалися матеріали для заняття, не могла зайти до власного кабінету, не відображалися повідомлення від викладачів, під час занять давалися взнаки проблеми зі зв’язком, матеріал розташовувався у різному порядку. Як виявилося, дистанційне навчання – не настільки легкий процес, як могло видатися на перший погляд, часто ловила себе на думці, що мені все ж бракує своєчасного коментарю викладача стосовно до того, як я самостійно виконую ті чи інші завдання, до чого звикла під час роботи на занятті в аудиторії…

Однак головне, що з часом я зрозуміла, як все добре впорядковане. Тому мушу визнати, що MOODLE працює».

Магістр Єлизавета Матвєєва додає власні міркування: «Своє дистанційне навчання сьогодні я не уявляю без MOODLE. Навчання в цій системі для мене має багато ПЕРЕВАГ, серед яких – постійний зворотний зв’язок з викладачами. Також маю змогу поєднувати навчання та роботу, вчасно виконувати завдання, користуюся можливістю повернутися до доопрацювання матеріалів попередньої теми, коли відчуваю, що засвоїла її недостатньо. А ще – це усвідомлення того, що навчаюся за новітніми методиками, що цілком у дусі вимого нашого часу.

Тож, то я не уявляю свого навчання без платформи MOODLE на карантині».

Підсумовуючи сказане, можна зробити висновок, що, попри певні проблеми, досвід впровадження системи дистанційного навчання MOODLE в Горлівському інституті іноземних мов є доволі успішним і – головне – вчасним. Завдяки Проекту міжнародної технічної допомоги Європейського Союзу ми впевнено увійшли в дистанційну освіту і активно розвиваємося у цьому напрямку.

Владислав Ванда