DigiFLEd у дії: молоді дослідники продемонстрували, як змінюється мовна освіта

DigiFLEd у дії: молоді дослідники продемонстрували, як змінюється мовна освіта

16 жовтня 2025 року відбулася Х Всеукраїнська науково-практична конференція молодих учених “Мовна комунікація і сучасні технології у форматі різнорівневих систем”, організована кафедрою англійської філології та перекладу Горлівського інституту іноземних мов ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» у співпраці з українськими та європейськими партнерами: Університетом Марії Кюрі-Склодовської (Люблін, Польща), Бердянським державним педагогічним університетом, Дніпровським національним університетом імені Олеся Гончара, Донецьким національним університетом імені Василя Стуса та Харківською гуманітарно-педагогічною академією.

Конференцію відкрили вітальними словами Тетяна Марченко, т.в.о. директора ГІІМ, доктор філологічних наук, професор; Валентина Мараховська, декан факультету соціальної та мовної комунікації, кандидат філологічних наук, доцент, та Олена Круть, завідувач кафедри англійської філології та перекладу, кандидат філологічних наук, доцент. Модерувала пленарне засідання Ганна Власова, викладач кафедри англійської філології та перекладу.

Учасники конференції представили наукові розвідки, присвячені актуальним питанням мовознавства, перекладознавства, психолінгвістики та методики навчання мов у цифрову добу. Особливу увагу привернула секція «Цифрові технології та методика навчання мов, літератури й перекладу», де обговорювалися інноваційні підходи до інтеграції EdTech в освітній процес. Ми пишаємося тим, що частина доповідей у цій секції представила досвід, отриманий молодими вченими під час вебінарів, організованих у межах проєкту Erasmus+ DigiFLEd!

Серед тем виступів — використання онлайн-платформ Miro, Padlet, Canva, Mural, TED Talks у викладанні мов і літератури, формування лексичних навичок із залученням цифрових інструментів, аналіз платформ у перекладацькій практиці, застосування EdTech у вивченні літератури тощо.

У межах інших секцій розглядалися питання лінгвостилістики, теоретичного мовознавства, перекладацьких трансформацій, психологічних аспектів комунікації, медіаграмотності й мотивації студентів у дистанційному навчанні.

Дякуємо всім учасникам, спікерам та організаторам за плідний день і вагомий внесок у розвиток мовної комунікації та сучасних технологій!

Владислав Ванда