Впровадження системи MOODLE: думки та оцінки учасників освітнього процесу Горлівського інституту іноземних мов.

Впровадження системи MOODLE: думки та оцінки учасників освітнього процесу Горлівського інституту іноземних мов.

 

Горлівський інститут іноземних мов Державного вищого навчального закладу «Донбаський державний педагогічний університет» бере участь у проекті міжнародної технічної допомоги Європейського Союзу «Підвищення якості та відповідності професійної освіти для Нової української школи у Донецькій області». Одним з головних завдань Проекту є впровадження системи дистанційного навчання Moodle.Заступник директора з науково-педагогічної та навчально-методичної роботи професор Тетяна Михайлівна Марченко прокоментувала попередні результати роботи інституту в умовах змішаного навчання з використанням MOODLE: «У нашому інституті впровадження системиMOODLEспівпало з початком першої хвилі Covid-19 і впровадженням карантину на всій території України. Тож навчально-методичні матеріали всіх навчальних дисциплін на всіх без виключення освітніх програмах першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти потребували переведення в електронний формат. Наявність потужного сервера та відповідного програмного забезпечення значно полегшило і прискорило цю роботу. Для науково-педагогічних працівників були проведені тренінги «Створення он-лайн контенту на платформі Moodle» і початкові практичні навички роботи почали відпрацьовуватись в режимі реального процесу впровадження дистанційного навчання, заснованого на принципово нових формах комунікації викладачів та здобувачів вищої освіти. Кількісні та якісні показники літньої заліково-езаменаційноїсесії, теж організованої в он-лайн режимі,свідчать про успішність проведеної роботи. 98% здобувачів скористались інформаційними ресурсами, розміщеними на інститутській платформі.

Перший етап впровадження Moodle увиразнив основні вектори подальшої роботи в цьому напрямку. Відділ моніторингу якості вищої освіти провів анонімне опитування студентів щодо організації дистанційного навчання в умовах пандемії. За результатами опитування переважна більшість респондентів вважає наявність в інституті системи Moodle запорукою успішного дистанційного навчання, хоч і вважає, що її треба удосконалювати у частині структурування матеріалу і збалансованості вимог до здобувачів. У 30 % студентів, зокрема тих, хто проживає уздовж лінії зіткнення у зоні конфлікту, виникали труднощі із доступом до електронних ресурсів через неякісний інтернет, або відсутність доступу до ПК, гаджетів та ін. Саме з урахуванням проблем, які виникли, науково-педагогічні працівники продовжують освоєння потенціалу платформи Moodle в І семестрі нового 2020-2021  навчального року».

Досвідом застосування системи MOODLE ділиться кандидат педагогічних наук Дмитро Володимирович Єфімов: «Як фахівець у галузі комп’ютерних технологій можу з упевненістю стверджувати, що система дистанційного навчання Moodle – це вигідне і ефективне рішення для корпоративного навчання, а також чудова можливість для нашого освітнього закладу запропонувати якісне навчання в дистанційному форматі. Ця дистанційна платформа легко вписується в специфіку роботи нашого інституту за рахунок її функціональних і інтеграційних можливостей. Зручні засоби програмного інтерфейсу дозволяють підключати нові модулі і плагіни, такі як відеоконференція, яка, в умовах всесвітньої пандемії, істотно розширює функціонал з урахуванням життєво необхідних потреб професорсько-викладацького колективу. І викладачі, і студенти визнають, Moodle нічим не поступається комерційним системам дистанційного навчання».

Думку здобувачів вищої освіти щодо системи MOODLE висловлює магістр Віола Лиханська: «Коли в наше донедавна розмірене життя стрімко «увірвався» карантин, моя перша думка була: «Як я буду вчитися?!». У той момент, коли я дізналася, що буду навчатися дистанційно, я була приголомшена. Як можна вивчати іноземні мови (та й не тільки!) дистанційно, це настільки важко!…

У терміновому порядку довелося освоювати платформу MOODLE, робота над оснащенням якої, як виявилося, у нашому інституті вже велася. Для мене особисто алгоритм роботи з платформою спершу видався малозрозумілим та не дуже зручним. Знадобилося багато часу, щоб усвідомити принцип її функціонування, спіткали й технічні негаразди – не завжди завантажувалися матеріали для заняття, не могла зайти до власного кабінету, не відображалися повідомлення від викладачів, під час занять давалися взнаки проблеми зі зв’язком, матеріал розташовувався у різному порядку. Як виявилося, дистанційне навчання – не настільки легкий процес, як могло видатися на перший погляд, часто ловила себе на думці, що мені все ж бракує своєчасного коментарю викладача стосовно до того, як я самостійно виконую ті чи інші завдання, до чого звикла під час роботи на занятті в аудиторії…

Однак головне, що з часом я зрозуміла, як все добре впорядковане. Тому мушу визнати, що MOODLE працює».

Магістр Єлизавета Матвєєва додає власні міркування: «Своє дистанційне навчання сьогодні я не уявляю без MOODLE. Навчання в цій системі для мене має багато ПЕРЕВАГ, серед яких – постійний зворотний зв’язок з викладачами. Також маю змогу поєднувати навчання та роботу, вчасно виконувати завдання, користуюся можливістю повернутися до доопрацювання матеріалів попередньої теми, коли відчуваю, що засвоїла її недостатньо. А ще – це усвідомлення того, що навчаюся за новітніми методиками, що цілком у дусі вимого нашого часу.

Тож, то я не уявляю свого навчання без платформи MOODLE на карантині».

Підсумовуючи сказане, можна зробити висновок, що, попри певні проблеми, досвід впровадження системи дистанційного навчання MOODLE в Горлівському інституті іноземних мов є доволі успішним і – головне – вчасним. Завдяки Проекту міжнародної технічної допомоги Європейського Союзу ми впевнено увійшли в дистанційну освіту і активно розвиваємося у цьому напрямку.

Сергей Гладких