«МЕДІА&ВЧИТЕЛЬСЬКИЙ КАМПУС»: ФІНІШНА ПРЯМА

«МЕДІА&ВЧИТЕЛЬСЬКИЙ КАМПУС»: ФІНІШНА ПРЯМА

Упродовж жовтня 2020 р. – лютого 2021 р. колектив кафедри української філології разом із здобувачами першого і другого рівнів вищої освіти Горлівського інституту іноземних мов ДВНЗ ДДПУ у співпраці з Сумським державним педагогічним університетом ім. А. С. Макаренка виконують міжуніверситетський грант «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус». Реалізація проєкту стала можливою завдяки підтримці, наданій Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX).

Мета проєкту: формування інфомедійної грамотності майбутніх учителів-тьюторів, зокрема в умовах запровадження змішаного навчання, на засадах академічної доброчесності та міжрегіональної партнерської взаємодії філологічних кафедр педагогічних університетів України, закладів, які здійснюють підготовку майбутніх журналістів, та закладів загальної середньої освіти; сприяння функціонуванню і популяризації вживання української мови в засобах медіа у м. Бахмут Донецької області та у м. Суми Сумської області

Натепер розроблено дієві, як показали наші активності, положення про освітньо-дослідницький центр «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус», творче об’єднання «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬ», положення про конкурс методичних розробок з інфомедійним компонентом; створено діючі сторінки центру на сайтах СумДПУ імені А.С. Макаренка, Горлівського інституту іноземних мов ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет», блозі кафедри української філології.

Актуальним для учасників, що засвідчують численні дописи в соціальних мережах, стало проведення вебінарів «Інфомедійна грамотність як важливий складник професіоналізму вчителя» (29.12.20), «Інфомедійна грамотність: валізка вправ для словесника»(4.01.2021), «Як написати методичну розробку інфомедійним компонентом» (9.01.2021), «Словникова майстерня» (15.01.2021), модераторами яких були Н. Пономаренко, О. Семеног, М. Надутенко, О. Муратова. Вебінари об’єднали понад 200 учасників: студенти закладів вищої та фахової передвищої освіти, учителі-словесники, директори шкіл, науково-педагогічні працівники із різних регіонів України (Бахмут, Слов’янськ, Краматорськ, Суми, Глухів, Полтава, Київ, Переяслав, Луцьк, Чернівці, Житомир, Івано-Франківськ, Запоріжжя, Костянтинівка, Мирноград, Вінниця, Соледар, Кривий Ріг, Часів Яр, Парасковіївка та ін.).

Розглядали такі актуальні питання, як: факт і судження, як їх розрізняти в повсякденному спілкуванні; методи і прийоми формування інфомедійної грамотності учнів / студентів в умовах змішаного навчання; навички протидії фальсифікаціям, фейкам; позитиви й ризики створення інфомедійних продуктів; критичне мислення ; нетикет, соціальна толерантність, візуальна і цифрова грамотність тощо.

Упродовж січня 2021 року тривав конкурс на кращу методичну розробку з інфомедійним компонентом, за результатами якого визначено переможців і підготовлено онлайн-збірник методичних розробок. Триває активна робота над підготовкою мультмедійного словника із медіаграмотності.

Створено навігатор «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬ» з пошуку й аналізу інформаційних повідомлень з елементами порушення журналістських стандартів та норм сучасної української мови у ЗМІ для широкого кола користувачів.

Результати виконання грантового проєкту було презентовано під час роботи конференції «Культуромовна особистість фахівця» (10.12.2020).

Наразі триває підготовка до фестивалю-підсумку, проведення якого заплановано на 21 лютого 2021 року.

Проєкт добігає свого кінця, але з упевненістю хочемо сказати словами Ліни Василівни Костенко, що «кожен фініш – це, по суті, старт»! Робота щодо удосконалення вмінь і навичок інфомедійної грамотності триватиме й надалі, бо без цього кожен, кому хоча б раз довелося завітати у гості до дружньої медіаграмотної родини, вже не мислить свого повноцінного життя.

Сергей Гладких