Загальновідомо, що в сучасних умовах потужної інформатизації і комп’ютеризації суспільства особливу роль в освітньому процесі відіграють інформаційно-комунікаційні технології.
У черговому випуску румунського наукометричного видання відкритого доступу «BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience» («МОЗОК. Широкі дослідження в галузі штучного інтелекту та нейронауки») опубліковано низку статей наших науковців.
Д.В. Єфімов, кандидат педагогічних наук, у колективі співавторів досліджує проблему навчання через віртуальну реальність. Стаття «Distance Learning of Foreign Languages through Virtual Reality» («Дистанційне навчання іноземних мов через віртуальну реальність») присвячена технологіям віртуальної реальності та сценаріям їх застосування при дистанційному навчанні іноземних мов. В дослідженні представлено узагальнений досвід застосування технологій віртуальної реальності в дистанційному навчанні іноземних мов на прикладах технологій Mondly VR, VirtualSpeech, Immersive VR Education, AltspaceVR та ClassVR. Окреслено переваги, ризики та стримуючі фактори їх впровадження у навчальний процес. Авторами зазначено, що питання оцінки ефективності віртуальної реальності при навчанні іноземних мов є дискусійним і потребує подальшого дослідження.
Інша робота Д.В. Єфімова у співавторстві «Virtual Reality as an Artistic Space in the Context of Musical Art» («Віртуальна реальність як художній простір в контексті музичного мистецтва») висвітлює сучасний погляд на музичне мистецтво в контексті розвитку інформаційних та комунікаційних технологій, які формують сприйняття мистецтва в віртуальній інтерпретації. Актуальність дослідження базується на сучасному розвитку інформаційного та інноваційного простору, діяльність якого поширюється у різних сферах життя, включаючи художню. У статті показані основні принципи формування віртуальної реальності в контексті створення простору для прояву музичного мистецтва.
Наукова праця «Developing a Values-Based Attitude towards People in Adolescent Rehabilitation Centres: Neurophysiological Patterns» («Розвиток ціннісного ставлення до людей у підліткових реабілітаційних центрах: нейрофізіологічні закономірності»), одним із авторів якої є кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології Т.В. Борозенцева, теоретично обґрунтовує, визначає та експериментально апробує педагогічні умови формування ціннісного ставлення до людей у підлітків реабілітаційних центрів. Наголошено, що з урахуванням педагогічних, психологічних та нейрофізіологічних факторів такі педагогічні умови можна розвивати в контексті наступних аспектів: залучення підлітків до гуманної діяльності, надання стосункам «вчитель-учень» і «учень-учень» більш гуманістичного спрямування, підвищення готовності педагогів до формування у підлітків ціннісного ставлення до людей.
Міжнародна актуальність статті полягає в тому, що вперше обґрунтовано педагогічні умови формування ціннісного ставлення до інших людей у підлітків реабілітаційних закладів України.
Щиро віримо, що результати роботи наших науковців якнайшвидше будуть реалізовані на практиці на користь людям і країні!