З 24 по 28 червня відбувся другий навчальний візит проєкту DigiFLEd до європейських партнерів, Університету Західної Македонії (Касторія, Греція). Команду ГІІМ представляли менеджерка проєкту, доц. Марина Шкуропат та члени робочої групи доц. Вікторія Концур і доц. Ірина Скляр.
День 1.
Учасників навчального візиту привітала проректорка з міжнародних відносин, глобальної взаємодії та студентських справ Eleni Griva. Domna Michail, менеджерка команди проєкту від Університету Західної Македонії, познайомила гостей з програмою візиту і надихнула всіх на досягнення ефективних результатів.
Лекція Alexandros Kleftodimos «Створення мультимедійного контенту для освіти й теорії та принципи мультимедійного навчання» заклала основу для розуміння принципів мультимедійного навчання. Учасники ознайомилися з теоріями ефективного використання мультимедіа в освітньому процесі та набули навичок створення інтерактивних презентацій за допомогою PowerPoint. Ці знання важливі для сучасних викладачів, які прагнуть зробити свої заняття більш цікавими та ефективними.
Також учасники проєкту взяли участь у тренінгу «Віртуальна та доповнена реальність – створення живих книг», який провів Michalis Vrigkas, навчалися створювати живі книги за допомогою технологій віртуальної та доповненої реальності.
День 2.
Alexandros Kleftodimos продовжив знайомити учасників зі створенням мультимедійного контенту, інтерактивних завдань за допомогою плагіну H5P. Цей сервіс містить численні шаблони завдань, що дає змогу викладачу організувати як індивідуальну, так і командну роботу на різних етапах заняття.
З лекції Georgios Lappas «Підтримка університетських віртуальних центрів» слухачі дізналися про важливість віртуальних центрів для сучасної освіти та отримали поради щодо їх створення та підтримки. Ці знання допоможуть університетам покращити доступ до навчальних ресурсів та підвищити якість освіти.
Тренінг «Віртуальна та доповнена реальність – створення інтерактивних віртуальних світів», який проводив Michalis Vrigkas, був спрямований на практичне оволодіння навичками створення елементів віртуального світу для вивчення мови та літератури.
День 3.
Тренінг «Цифрові ігри та інтерактивні заняття» з Chrysa Markou був націлений на ознайомлення з сучасними методами використання цифрових ігор в освітньому процесі.
На тренінгу «Цифрове оповідання – креативне оповідання» з Maria Matsiola, який складався з двох частин, слухачі дізналися про різні техніки створення сторітеллінгу за допомогою цифрових інструментів.
Учасники відвідали Immersive Lab, онайомилися з особливостями використання пристроїв віртуальної та доповненої реальності в освітньому процесі. Використовуючи VR і AR реальність, студенти зможуть відправлятись у віртуальні екскурсії та досліджувати країни, з якими пов’язана та чи інша мова.
День 4.
Друга частина тренінгу «Цифрове оповідання – креативне оповідання» була присвячена його структурним елементам: темі, меті, персонажам, локаціям, способам поширення тощо. Maria Matsiola детально зупинилась на аудіовізуальних наративах, що привертають особливу увагу аудиторії – ракурси камери, звуковий супровід, освітлення. Учасники тренінгу практикувались у створенні власних історій, технічно працювали з відео та звуком.
Georgios Lappas ознайомив з основами створення веб-сайтів, більш детально зупинився на Google Sites. Сучасний дизайн і гнучкість блоків Google Sites робить його зручним і доречним у використанні для освітнього контенту.
День 5.
На тренінгах пʼятого навчального дня Chrysa Markou ознайомила учасників з інструментами штучного інтелекту та різноманітними освітніми платформами. Особливу увагу привернули Voki for Education, Quizizz, Gennially, Gemini. Вони використовуються в освіті як персоналізовані засоби навчання, інструменти залучення, інструменти оцінювання, інструменти синтезу мовлення та мовного перекладу тощо.
На фінальній зустрічі навчального візиту учасники-партнери обмінялися враженнями та обговорили результати візиту.
Культурна складова проєкту була органічно повʼязана з тематикою навчальних занять. Екскурсія старим містом Касторія, «інтерактивний тур» акваріумом, виїзд до доісторичного поселення Лімнаіон супроводжувалися використанням мобільних додатків з елементами покращеної реальності. Це дозволило учасникам не лише насолодитися теплою атмосферою міста, але й побачити, як технології можуть бути використані для створення захоплюючих освітніх просторів.
Печера Дракона, яку також відвідали учасники навчального візиту, є однією з дивовижних печер на Балканах. Вона простягається на 300-метровий маршрут, де відвідувачі могли помилуватися вражаючими сталактитами та сталагмітами.
На окрему увагу заслуговують музеї Касторії, зокрема Візантійський та археологічний. У Візантійському музеї зберігаються відновлені ікони. Касторію вважають важливим центром візантійського та поствізантійського іконопису. Археологічний музей зберігає знахідки від раннього залізного віку до римських часів.
Щиро вдячні команді Університету Західної Македонії за чудову організацію заходів і незабутні враження!
Греція підкорила одразу і назавжди!